loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 320 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

آشنایی با انواع عطر

 انواع عطر 1 آشنایی با انواع عطر

از چه نوع عطری برای روز و چه عطری برای شب استفاده کنیم؟ از چه نوع عطری در فصول مختلف سال استفاده کنیم ؟ این سوالات اغلب هنگام خرید و یا استفاده از عطر به ذهن افراد می رسد. ما می دانیم دسته های بزرگی از انواع عطر با بوی گلها، مرکبات ، عطرهای مشرقی و غیره وجود دارد. ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا عطر مناسب خود را شناسایی کنید.

درگذشته خانمها انتظار داشتند که یک عطر مخصوص خود را داشته باشند، اما امروزه ما بیشتر علاقه مندیم تا عطر خود را به عنوان یکی از لوازم، هر روز تغییر دهیم. اما خیلی مواقع امکان انتخاب زیاد باعث گیج شدن در انتخاب می شود. اگر شما هم مانند اکثر خانم ها باشید، حتماً تعداد زیادی شیشه عطر بر روی میز توالت خود دارید و هر روز صبح مشکل انتخاب و استفاده از عطر مناسب! ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا عطر مناسب خود را شناسایی کنید. این راهنمایی مختصریست  برای شناساندن دسته های بزرگ عطر ، و پیشنهاداتی برای  اینکه از چه عطری در کجا استفاده کنید.

عطرهایی از خانواده مرکبات (citrus):

این نوع عطر از اسانس های تند مرکبات تشکیل شده است. این عطرها زنده و دارای انرژی هستند. باعث لذت بخشیدن به ساعات روز می شوند، چیزی که خواب آلودگی را از چشمان شما می رباید. برای ورزش صبحگاهی و یا اگر با نامزد خود برای میان وعده و یا ناهار قرار ملاقات دارید از این نوع عطر استفاده کنید و یا زمانیکه برای خرید روزانه بیرون می روید.

عطرهایی از خانواده گلها(floral):

شیرین و عاشقانه. این نوع بوها در میان عطرها به “دختران خوب” معروفند. عطر با شمیم گلها با بوی تنها یک گل خوب است، اما برای ایجاد جذابیت کلاسیک زنانگی، معمولاً بوی چندین گل مختلف با هم ترکیب می شوند. زمانیکه می خواهید با جنبه دخترانه، خود نمایی یا فریبندگی کنید و یا زمانیکه می خواهید خانواده نامزد خود را ملاقات کنید این نوع عطرها بسیار مناسب هستند. برای ورزش باله، عبادت کردن و یا عروسی بهترین دوست خود، عطری با بوی گلها به خود بزنید.

عطرهایی از خانواده میوه ها(fruity):

بوهای برانگیزنده. عطرهای میوه ای، خنک و تند هستند. این نوع عطرها به مشام خوش می آیند و با بوی آشنای سیب، هلو ، انبه و توت فرنگی و سایر میوه های آبدار و اغلب در ترکیب با عطر گل، رایحه خوشایندی خلق می کنند. زیبا بدون تأثیر عمیق. به عنوان مثال این نوع عطر برای رفتن به سینما مناسب است. البته مراقب باشید که مقدار کمی از این عطر بزنید.

عطرهایی از خانواده گیاهان (green):

شمیم برگها و علفهای تازه روییده. این خانواده از عطرها، طبیعی و انرژی زا بوده و برای هر دو جنس (خانمها و آقایان) مناسب هستند. بنابراین خوب است که یکی از این عطرها را در قفسه خود داشته باشید تا در قرارهای خاص خود برای تحت تأثیر قراردادن فرد مورد علاقه تان از آن استفاده کنید. در گردهمایی های دوستانه نیز می توانید از این عطر استفاده کنید.

عطرهایی با شمیم اقیانوس (oceanic):

عطرهای اقیانوسی از ابتکارات جدیدی هستند که اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط کریستین دیور به بازار آمد. این عطرها از ترکیبات مواد مصنوعی تشکیل شده اند تا بوهای طبیعت مانند هوای تازه کوهستان ،اقیانوس یا تمیزی را به ذهن متبادر نماید. ترد و تازه هستند و بهترین انتخاب برای شرکت در مصاحبه های کاری. برای زمانیکه شما می خواهید با بوی عطرتان بگویید که “من فردی تمیز و تأثیرگذار هستم و هرگز بوی بد بهمراه ندارم.”

عطرهای مشرقی (oriental):

فکر می کنم از عطر شرقی به عنوان معادل خنجر کُشنده و شکافنده نام می برند. بیگانه و با بوی زنانگی متفاوت، ساخته شده از ترکیبات خاکی و حیوانی همچون مشک و عنبر و کهربا و گاهی در ترکیب با بوی گلها. با تأثیری خیره کننده و اسرارآمیز که در بدو ورود تمام نگاه ها را به عقب بر می گرداند. از این عطر زمانیکه می خواهید اغواگری کنید و یا زمانیکه می خواهید با همسرتان بدون حضور فرزندان برای شام به بیرون بروید استفاده کنید.

عطرهای تند (spicy):

شکر و ادویه و همه چیزهای خوب، این چیزیست که این دسته از عطرها بویی شبیه به آن دارند. این عطرها اثری از میخک، زنجبیل، دارچین، هل و فلفل دارند. این دست عطرها در مدهای به سبک قدیم بسیار جذاب و راحت هستند. زمانیکه با همکار باشخصیت خود بیرون می روید و یا با استاد خود قرار ملاقات دارید، از این عطر به خود بزنید.

عطرهای از خانواده چوب ها (woody or chypre):

عطر های این خانواده اساساً اثری از پوست درخت، خزه و مسیر های مارپیچی جنگل دارند. با اینکه این دسته از عطرها، برای خانمها و آقایان مناسب هستند ولی درخود اثری دارند که حرف از مردانگی می زنند. البته هرگز به معنای غیرمناسب بودن برای حس زنانگی نیست. این بوی قوی و کلاسیک برای جلسات کاری و جلسات بررسی عملکرد بسیار مناسب هستند.

تهیه و تنظیم: گروه میهن بانو

منبع: اُپانی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 325
  • تعداد اعضا : 1180
  • آی پی امروز : 830
  • آی پی دیروز : 887
  • بازدید امروز : 7,074
  • باردید دیروز : 14,710
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 7,074
  • بازدید ماه : 7,074
  • بازدید سال : 1,997,803
  • بازدید کلی : 8,197,105