loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 231 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تفاوت پوست لب با پوست ديگر نقاط بدن
1- پوست سطح لب از امتداد غشاء مخاطي درون دهان تشكيل يافته است.
2- پوست لب فاقد لايه محافظ نگهدارنده رطوبت مي‌باشد.
3- پوست لب فاقد غدد چربي (كه در حفظ رطوبت پوست موثر هستند) مي‌باشد.
بنابراين پوست لب به مراتب بيشتر در معرض آسيب‌هاي ناشي از شرايط جوي همچون سرما، باد و نور خورشيد قرار دارد.
براي محافظت از لب‌ها همواره از چپ استيك‌ها و مرطوب كننده‌هاي حاوي مواد ضد آفتاب استفاده كنيد.
متخصصين آرايش بر اين مساله كه آيا بايد ابتدا خط را زد يا رژ لب را اختلاف نظر دارند. پس ما توصيه مي‌كنيم كه شما هر دو را امتحان كنيد و ببيند كه هر كدام راه براي شما مناسب‌تر است.
خط لب و رژ لب شما بايد با همديگر متناسب باشند. هرگز از يك خط لب تيره نسبت به رژ لب خود استفاده نكنيد كه خط لب شما برجسته‌تر به نظر برسد.

رژلب: رژلب‌هاي براق كننده، مات، كرم مانند و جامد كه معروفترين مارك‌هاي رژلب به اين شكل عرضه مي‌شوند وجود دارد.
سعي كنيد از تمام انواع آن استفاده كنيد تا نوع مطلوب و مناسب لب‌هاي خود را بيابيد.
خط لب: خط لب‌ها براي مشخص كردن خط دور لب و براي حفظ رژ لب استفاده مي‌شوند. خط لب از پراكنده شدن و ريختن رژ ممانعت مي‌كند. خط لب‌ها عموماً به شكل مداد و گاهي به شكل ماژيك عرضه مي‌شوند.

نحوه آرايش لب ها

مراحل آرايش لب‌ها 
1- ابتدا از چپ استيك و يا يك مرطوب كننده استفاده كنيد.
2- سپس با انتخاب رنگ مداد لب ( كه مي‌بايد همرنگ با رژ و يا يك درجه از آن تيره‌تر باشد) شروع به كشيدن خط لب مي‌كنيم. ابتدا از لب بالا شروع مي‌كنيم و از گوشه لب بالا به سمت وسط لب خط لب را مي‌كشيم. اين عمل را براي لب پايين تكرار مي‌كنيم. سپس با گوش پاك‌كن خط كشيده شده را نرم مي‌كنيم.
3- سپس درون طرح خط لب را با رژ لب پر مي‌كنيم. سپس با انگشت يا خود لب‌ها رژ لب را يكنواخت كنيد.
 4- و در آخر لب‌ها را به آرامي‌روي دستمال كاغذي فشار دهيد تا رژ لب يكنواخت‌تر گشته و تثبيت گردد.
نكته:
   براي افزايش ماندگاري رژلب پيش از آرايش لب‌ از كرم‌پودر به عنوان پايه استفاده كنيد و يا با مداد لب تمام لب را بكشيد.
    براي كاهش ايجاد لكه ناشي از تماس لب‌ها با ليوان و غيره ... پس از رژ لب  زدن روي آن را سايه هم‌رنگ زده و مجدداً رژ لب بزنيد.
    براي تست كردن رنگ رژ لب آن را به نوك انگشتان بزنيد و نه پشت دست.
    براي زدودن رژ لب از روي لباس ابتدا محل را با گليسيرين پاك كرده و سپس لباس را بشوييد.

ترميم لب‌ها
بهترين راه براي درست كردن لب‌ها دوباره كشيدن آن‌ها است. براي اين‌كار كانسيلر هم‌رنگ پوست يا كرم پودر با خاصيت پوشانندگي را كاملاً روي لب‌ها ماليده و روي آن پوذر بي رنگ بزنيد. با اسپانج پودر را از روي لب‌ها بنشانيد.و دوباره اين كار را براي سه مرتبه تكرار كنيد البته اگر لازم باشد. كه خب اين با تمرين معلوم خواهد شد. فقط ياد‌آوري مي‌كنيم كه لب‌ها بايد طبيعي جلوه كنند. بوتاكسي بعد از اين زير سازي لب‌ها را با مداد دلخواه خود كشيده و رژ لب را با مداد همراه كنيد و ميان لب‌ها حتماً براق كننده بزنيد.
آرايش لب‌ها مي‌تواند به جذابيت و زيبايي صورت اضافه و يا آن را كم نمايد. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب يا با رنگ‌هاي نامناسب است. با رژ لب مي‌توان فرم لب‌ها را زيباتر و اصلاح نمود و با ساير اعضاي صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ بايد لب‌ها كاملا تميز باشند.
فونديشن يا پودر معمولا روي لب‌ها هم زده مي‌شود. يادآوري مي‌شود كه رژلب نبايد از لبي به لب ديگر زده شود. بايد كاملاً اختصاصي باشد و در صورت استفاده دو نفر يا بيشتر مي‌توانيد براي پاك كردن آن با دستمال كاغذي آغشته به الكل آن را ضد عفوني كرده و استفاده نماييد. براي انتخاب رنگ رژ لب مي‌توان آن را كنار لب قرار داد و هماهنگي لب را با صورت پيدا نمود. براي زدن رژ لب، لب‌ها را در آرامش كامل به صورت كشيده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه مي‌داريم با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را مي‌كشيم كه از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه مي‌يابد سپس لب پايين را مي‌كشيم. اگر مي‌خواهيد لب‌ها را بزرگتر جلوه دهيد مداد را يك يا دو درجه تيره‌تر از ماتيك انتخاب كنيد. رنگ مداد لب را كمي تيره‌تر از رنگ رژ خود انتخاب كنيدو بعد از تعيين رنگ مناسب، رژ لب را  ابتدا به لب بالا و سپس به لب پايين مي‌زنيم. توجه داشته باشيد كه با آرايش ترميمي درست مي‌توان فرم لب‌ها را به صورت دلخواه نشان داد.
1- هنگامي كه لب پايين نازك است، خط لب را پايين تر از خط معمولي لب مي‌كشيم و آن را با رژ لب پر مي‌كنيم. همچنين كمي وازلين يا برق لب به وسط لب پايين بماليد تا آن را برجسته‌تر جلوه دهيد.
2- وقتي لب بالا نازك است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولي لب مي‌كشيم تا پهن‌تر جلوه كند و با لب پايين تناسب داشته باشد.
3- هنگامي كه لب‌هاي پايين و بالا نازك هستند، اندازه لب‌ها را در بالا و پايين با مداد لب زياد مي‌كنيم و داخل خط را با رژ لب پر مي‌كنيم كه لب‌ها پرتر به نظر آيند.
4- براي لب‌هاي پر و بزرگ نبايد رژ لب خيلي روشن و جلب نظر كننده استفاده كرد. رژ لب مات براي اين لب ها بهتر از رژ لب براق است.
5- دهان و لب‌هاي كوچك را مي‌توان با كشيدن خطوط در اطراف دهان بزرگ‌تر نشان داد.
6- در فرم دهاني كه گوشه‌هاي افتاده دارد مي‌توان خط لب را رو به بالا كشيد و فرم دهان را اصلاح كرد.
7- لب‌هاي نا مساوي را نيز مي‌توان با كشيدن خطوط در جاهاي لازم يكنواخت نمود.
براي جلوگيري از ماليده شدن رژ لب بر روي دندان‌ها مي‌توان از روش زير استفاده كرد: انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهيد و لب‌هايتان را ببنديد. سپس انگشت خود را بيرون بكشيد. به اين ترتيب رنگ اضافه رژ لب از داخل لب‌هايتان پاك شده و از ماليده شدن آن به دندان‌هايتان جلوگيري مي‌كند.

تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 1175
  • آی پی امروز : 205
  • آی پی دیروز : 762
  • بازدید امروز : 5,142
  • باردید دیروز : 19,574
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,142
  • بازدید ماه : 202,687
  • بازدید سال : 1,507,132
  • بازدید کلی : 7,706,434