loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 543 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

بارگاه قدس

برای مشاهده تصویر سایز اصلی روی متن بالا کلیک کنید

روایت های نورانی و خواندنی درباره کربلا


1- حریم پاک
عن النبى (ص) قال: و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمه و إنها لمنبطحاء الجنه. (۱)
پیامبر اسلام (ص) در ضمن حدیث بلندى مى‌فرماید: کربلا پاک‌ترینبقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‏‌ها است والحق که کربلا از بساط هاىبهشت است.

۲-  سرزمین نجات
قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنىبأرض یقال لها کربلا هى البقعه التى کانت فیها قبه الاسلام نجا الله التى علیهاالمؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان. (۲)
پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسیندر سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبداسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجاتداد.

۳ - مسلخ عشق‏
قال على علیه السلام: هذا مصارع عشاق شهداء لایسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم. (۳)
حضرت على علیه السلام روزىگذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانى کهنه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.

۴- عطر عشق‏
قالعلى علیه السلام: واها لک ایتها التربه لیحشرن منک قوم یدخلون الجنه بغیر حساب. (۴)
امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوش‌بویى اى خاک! درروز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى‌درنگ به بهشت روند.

۵- ستاره سرخ محشر
قال على بن الحسین علیه السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامهکالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسه الطیبه المبارکه التى تضمنت سیدالشهداءو سید شباب اهل الجنه. (۵)
امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روزرستاخیز، چون ستاره مرواریدى مى‏درخشد و ندا مى‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمینپاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

۶- کربلا وبیت المقدس‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریه من تربه بیت المقدس. (۶)
امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.

۷- فراتو کربلا
قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس اللهتبارک و تعالى (۷)
امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولینزمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.

۸- کربلا کعبه انبیاء
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الایسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیه السلام ففوج ینزل وفوج یعرج. (۸)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمان‌ها و زمیننیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسینعلیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروجکنند.

۹- کربلا، مطاف فرشتگان‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملکفى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیاره الحسین علیهالسلام ففوج ینزل و فوج یعرج. (۹)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏اى درآسمان‌ها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارتامام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان به کربلا فرودآیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.

۱۰- راه بهشت‏
قالابوعبدالله علیه السلام: موضع قبرالحسین علیه السلام ترعه من ترع الجنه. (۱۰)
امام صادق علیه السلام فرمود: جایگاه قبر امام حسین علیه السلام درى ازدرهاى بهشت است.

۱۱- کربلا حرم امن‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: ان اللهاتخذ کربلا حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکه حرماً. (۱۱)
امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن که مکه را حرم قراردهد. (شایان ذکر است منظور از این روایت درعالم بالا است که قبل از مکه، کربلا حرمامن الهی قرار گرفت)

۱۲- زیارت مداوم‏
قال الصادق علیه السلام: زورواکربلا ولا تقطعوه فان خیر أولاد الانبیاء ضمنته (۱۲)
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندانپیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

۱۳- بارگاه مبارک‏
قال الصادق علیهالسلام: «شاطى‏ء الوادى الایمن» الذى ذکره الله فى القرآن،( قصص/۳۰) هو الفرات و«البقعه المبارکه» هى کربلا. (۱۳)
امام صادق (ع) فرمود: آن «ساحل وادى ایمن» کهخدا در قرآن یاد کرده فرات است و «بارگاه با برکت» نیز کربلا است.

۱۴- شوقزیارت‏
قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیاره قبرالحسین علیهالسلام من الفضل، لماتوا شوقاً. (۱۴)
امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردممى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارتمى‏مردند.

۱۵- حج مقبول و ممتاز
قال ابوجعفرعلیه السلام: زیاره قبر رسولالله صلى الله علیه و آله و زیاره قبور الشهداء، و زیاره قبرالحسین بن على علیهماالسلام تعدل حجه مبروره مع رسول الله صلى الله علیه و آله. (۱۵)
امام باقر علیهالسلام فرمودند: زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امامحسین علیه السلام معادل است با حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) بجا آوردهشود.

۱۶- تولدى تازه‏
عن حمران قال: زرت قبرالحسین علیه السلام فلما قدمتجاء نى ابو جعفر محمد بن على علیه السلام فقال علیه السلام ابشر یا حمران فمن زارقبور شهداء آل محمد (ص) یرید الله بذلک وصله نبیه حرج من ذنوبه کیوم ولدته امه. (۱۶)
حمران مى‏گوید هنگامى که از سفر زیارت امام حسین (ع) برگشتم، امام باقرعلیه السلام به دیدارم آمد و فرمود: اى حمران! به تو مژده مى‌دهم که هر کس قبورشهیدان آل محمد (ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر(ص) باشد، از گناهانش بیرون مى‏آید مانند روزى که مادرش او را زاده است.

۱۷- زیارت مظلوم‏
عن ابى جعفر و ابى عبدالله علیهماالسلام یقولان: من احب أن یکونمسکنه و مأواه الجنه، فلا یدع زیاره المظلوم. (۱۷)
از امام باقر و امام صادقعلیهماالسلام نقل شده که فرمودند: هر کس که مى‏خواهد مسکن و مأوایش بهشت باشد،زیارت مظلوم ـ امام حسین ـ را ترک نکند.

۱۸- شهادت و زیارت‏
قال الامامالصادق علیه السلام: زوروا قبرالحسین علیه السلام ولا تجفوه فانه سید شباب أهلالجنه من الخلق و سید شباب الشهداء. (۱۸)
امام صادق (ع) فرمود: مرقد امام حسینعلیه السلام را زیارت کنید و با ترک زیارتش به او ستم نورزید، چرا که او سید جوانانبهشت از مردم و سالار جوانان شهید است.

۱۹- زیارت، بهترین کار
قالابوعبدالله علیه السلام: زیاره قبرالحسین بن على علیهماالسلام من أفضل ما یکون منالأعمال. (۱۹)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت قبر امام حسین علیه السلام از بهترینکارهاست که مى‏تواند انجام یابد.

۲۰- سفره‏هاى نور
قال الامام الصادقعلیه السلام: من سره ان یکون على موائد النور یوم القیامه فلیکن من زوارالحسین بنعلى علیهماالسلام. (۲۰)
امام صادق (ع) فرمود: هر کسدوست دارد روز قیامت، بر سرسفره‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.

۲۱- شرطشرافت‏
قال الصادق علیه السلام: من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوارعلى و فاطمهعلیهم السلام فلا یدع زیاره الحسین علیه السلام. (۲۱)
امام صادق (ع) فرمود: کسىکه مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امامحسین (ع) را ترک نکند.

۲۲- زیارت، فریضه الهى‏
قال ابوعبدالله علیهالسلام: لو ان احدکم حج دهره ثم لم یزرالحسین بن على علیهماالسلام لکان تارکا حقامن حقوق رسول الله (ص) لان حق الحسین فریضه من الله تعالى واجبه على کل مسلم. (۲۲)
امام صادق (ع) فرمود: اگر یکى از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امامحسین علیه السلام را زیارت نکند حقى از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است؛ چرا کهحق حسین (ع) فریضه الهى و بر هر مسلمانى واجب و لازم است.

۲۳- کربلا کعبهکمال‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام حتى یموتکان منتقص الایمان منتقص الدین، ان ادخل الجنه کان دون المؤمنین فیها. (۲۳)
امامصادق (ع) فرمود: هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد، ایمانش ناتمام ودینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین‌تر از مؤمنان در آنجا خواهدبود.

۲۴- از زیارت تا شهادت‏
قال ابوعبدالله علیه السلام: لا تدع زیارهالحسین بن على علیهماالسلام و مُرّ أصحابک بذلک یمدالله فى عمرک و یزید فى رزقک ویحییک‏ الله سعیدا ولا تموت الا شهیدا. (۲۴)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت امامحسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خداعمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیرىمگر با شهادت.

۲۵- حدیث محبت‏
عن ابى عبدالله قال: من اراد الله به الخیرقذف فى قلبه حب الحسین علیه السلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبهبغض الحسین علیه السلام و بغض زیارته. (۲۵)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خداخیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مى‏اندازد و هر کس که خدابدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل اومى‏اندازد.

۲۶- نشان شیعه بودن‏
قال الصادق علیه السلام: من لم یأتقبرالحسین علیه السلام و هو یزعم انه لنا شیعه حتى یموت فلیس هو لنا شیعه و ان کانمن اهل الجنه فهو من ضیفان اهل الجنه. (۲۶)
امام صادق علیه السلام فرمود: کسى کهبه زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرداو شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهدبود.

 

منبع: ashuora.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 1175
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 762
  • بازدید امروز : 1,272
  • باردید دیروز : 19,574
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,272
  • بازدید ماه : 198,817
  • بازدید سال : 1,503,262
  • بازدید کلی : 7,702,564