loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 415 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

نجف

برای مشاهده تصویر سایز اصلی روی متن بالا کلیک کنید

انگور نجف طعم بهشتی دارد

ساقي بهپياله باده كم مي ريزي

 

اين ميكده راچرا به هم مي ريزي؟!

 

 

 

از گردشساغرت شكايت دارم

 

آسوده بريز! بنده عادت دارم

 

با خستگيآمدم؛ فرح مي خواهم

 

سجاده وتسبيح و قدح مي خواهم

 

ما قوم عجمبه باده عادت داريم

 

بر پيرمغان «علي» ارادت داريم

 

بر طايفه ماننگاه حق معطوف است

 

ميخانه ي شهرطوس ما معروف است

 

من اهل ري ام؛ مست ولي اللهم

 

يك خمره مي ِسفارشي مي خواهم

 

در روز ازلكه دل به آدم دادند

 

فرياد زدم؛پياله دستم دادند

 

فرياد زدم : علي - پناهم دادند

 

اينگونه بهاين ميكده راهم دادند

 

با ديدن اينشوق عناياتي كرد

 

لبخند عليمرا خراباتي كرد

 

من مست ِ مِيابوترابم يك عمر

 

سرزنده بهنشئه ي ِ شرابم يك عمر

 

يك ثانيه بيشراب نتوانم زيست

 

در مذهب ماحلال تر از مِي نيست

 

جامي بده لببه لب، خرابم ساقي

 

از مشتريانخوش حسابم ساقي

 

ساقي بدهباده اي كه گيرا باشد

 

از خُمكهنسال تولا باشد

 

ساقي بدهباده اي كه روشن باشد

 

خوشرنگ وزلال و مردافكن باشد

 

زُهاد پر ازافاده را دلخور كن

 

با نام خداپياله ها را پر كن

 

بد مستي ِ منقصه ي پر دنباله است

 

زيرِ سرِباده اي صد و ده ساله است

 

اين بزم مرااهل سخن مي سازد

 

تنها مِيكوثري به من مي سازد

 

من معتقدمباده سرشتي دارد

 

انگور نجفطعم بهشتي دارد

 

می داخل خُمسینجلی می گوید

 

قُل میزند،علی علی می گوید

 

هُوهُوي ِتمام خمره ها را بشنو

 

تفسير شگرف « هل اتي» را بشنو

 

با تلخي ايندُرد، رطب مي چسبد

 

با حال خوشمتوبه عجب مي چسبد

 

گويم به توحرف عشق بي پرده علي

 

اين شور، مرابه رقص آورده علي

 

با غصه و غمعجب وداعي دارم!

 

سرمست توام! چه خوش سماعي دارم!

 

هوُهوُ نكنم؛ جنون مرا مي گيرد

 

اين دل بههواي كربلا مي گيرد

 

ديوانه ترمنكن، كجا مي كِشيم!؟

 

سمت حرم دوستچرا مي كِشيم؟

 

تا طوركشانده اي ، عصا مي خواهم

 

يك تذكره ي ِكرببلا مي خواهم

 

منبع: ashuora.ir

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 44
  • تعداد اعضا : 1175
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 762
  • بازدید امروز : 1,908
  • باردید دیروز : 19,574
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,908
  • بازدید ماه : 199,453
  • بازدید سال : 1,503,898
  • بازدید کلی : 7,703,200