loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 247 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شانه کردن موها
ابتدا قبل از حمام کردن و خيس شدن موها، آنها را با دقت شانه کنيد، زيرا موهاي خيس بسيار حساس و آسيب پذيرند. شانه کردن موها در حالت خشک امکان آسيب رسيدن به آنها را بسيار کاهش مي دهد، زيرا در اين حالت موهاي گره خورده بسيار راحت تر از هم باز مي شوند، در حالي که شانه زدن موها در حالت خيس آسيب فراواني به آنها وارد مي کند. گرماي زياد نيز براي موها مضر است، با وجود اينکه آب داغ همانند سشوار يا نور مستقيم خورشيد به موها آسيب نمي زند، اما ضررهاي خاص خود را دارد. براي پيشگيري از هرگونه آسيب جدي موهايتان را با آب گرم و تا حدي ولرم بشوييد. هيچ چيز لذت بخش تر و خوشايندتر از دوش گرفتن با آب داغ نيست، اما به شرطي که موهايتان به طور مستقيم با آن تماس نداشته باشند.
شامپو کردن موها
قبل از شامپو کردن نوع موهايتان را کاملا بشناسيد. به طور مثال اگر پوست سرتان چرب ولي خود موهايتان خشک است، از شامپو کردن مستقيم موها خودداري کنيد و به جاي آن ابتدا کف فراوان درست کنيد و شامپو را تنها به بخش چرب پوست بزنيد و سپس با آب شستشو دهيد. هنگام شستشو با آب، شامپو در طول موها و به سمت پايين حرکت مي کند و همين ميزان براي زدودن هرگونه آلودگي از روي آنها کافيست.

استفاده صحيح از نرم کننده ها و حالت دهنده ها
حالت دهنده ها را ابتدا به ريشه موها بزنيد و سپس به سمت انتهاي آنها حرکت کنيد. توجه کنيد به انتهاي موها (که بسيار آسيب پذيرتر از ساير نقاط مو هستند) حالت دهنده بيشتري بزنيد. سپس به آرامي موها را با حالت دهنده ها و نرم کننده ها ماساژ دهيد.
در صورتي که داراي پوست سر چرب هستيد، مقدار کمي از حالت دهنده را روي پوست سر بزنيد. پس از ماساژ دادن يک تا سه دقيقه صبر کنيد و سپس با آب شستشو دهيد. اگر دوست داريد موهايتان درخشان تر از هميشه به نظر برسند آنها را با آب سرد شستشو دهيد، زيرا آب سرد باعث مي شود تا کوتيکول هاي مو (پوشش لايه لايه خارجي مو) کاملا صاف و لطيف بمانند. در نتيجه موها درخشان تر به نظر مي رسند.
اگر از نرم کننده ها و حالت دهنده هايي استفاده مي کنيد که روي برچسب آن نوشته شده است براي پخش شدن بهتر محصول بايد موهايتان را هنگام مصرف شانه کنيد، دقت کنيد شانه زدن را از انتهاي موها شروع کنيد. موهاي خيس زود کشيده مي شوند، بنابراين زودتر به هم گره خورده و آسيب مي بينند. برس ها حتي در شرايط عادي نيز به موها آسيب وارد مي کنند، در نتيجه توصيه مي شود تحت هيچ شرايطي از برس براي شانه زدن موهاي خيس استفاده نکنيد.
خشک کردن موها
بعضي از افرادي که داراي موهاي بلند هستند عادت دارند پس از شستن موها، آنها را بچلانند تا زودتر خشک شوند. بايد خدمت اين دسته از دوستان عرض کنيم موها رخت و لباس نيستند که نياز به چلاندن داشته باشند و اگر بدانند با اين کار چه بلايي سر موهاي خود مي آورند ديگر هرگز اين کار را تکرار نخواهند کرد. چلاندن موها باعث کشيده شدن بيش از حد آنها، ضعيف شدن و به اصطلاح شکستن آنها مي شود. توصيه مي شود به جاي اين کار موها را با انگشتان دست (از طرف ريشه مو) گرفته و به آرامي تکان دهيد و در همين حالت دست را به سمت انتهاي موها حرکت دهيد تا به اين ترتيب آب موها گرفته شود.
از حوله براي ماساژ دادن شديد موها و براي خشک کردن آنها استفاده نکنيد، زيرا اين کار باعث گره خوردن موها و حتي کنده شدن آنها مي شود. به جاي اين کار، حوله را دور سر بپيچيد و به آرامي روي موها فشار دهيد، با اين کار موها زودتر خشک مي شوند.
گرما آسيب زيادي به موها وارد مي کند، بنابراين استفاده از سشوار براي خشک کردن موها به هيچ وجه توصيه نمي شود. اما اگر همچنان مي خواهيد از سشوار استفاده کنيد حداقل سعي کنيد در استفاده از آن زياده روي نکنيد و آن را خيلي نزديک موهايتان نگيريد. فرقي نمي کند از چه روشي براي خشک کردن موها استفاده مي کنيد و تا چه حد در استفاده از سشوار دقت مي کنيد، در هر صورت سشوار و گرماي حاصل از آن به موها آسيب مي رساند.
زياده روي نکنيد
نيازي نيست تا هر روز موهايتان را بشوييد، شستن بيش از حد موها با شامپو باعث مي شود تا چربي هايي که براي سلامت موها مفيدند از روي آنها پاک شوند. گاهي تنها شستشوي موها با آب خالي يا نرم کننده و حالت دهنده ها کافي است. همچنين مي توانيد مقدار کمي شامپو را در يک بطري کوچک آب گرم حل کنيد و سپس آن را به آرامي روي پوست سرتان بزنيد.

تهیه و گردآوری :: گروه تحریریه پرداد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 1175
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 762
  • بازدید امروز : 4,663
  • باردید دیروز : 19,574
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,663
  • بازدید ماه : 202,208
  • بازدید سال : 1,506,653
  • بازدید کلی : 7,705,955