loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 295 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
رتبه ایران در استفاده از لوازم آرایشی, مصرف لوازم آرایشی
ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایش در جهان!
این روزها در خیابان ها که قدم می زنیم با دختران و زنانی مواجه می شویم که نقابی رنگارنگ بر چهره خود دارند و گاه آنقدر در این قضیه افراط کرده اند که معصومیت چهره اشان را پشت این نقاب پنهان کرده یا حتی به سختی می توان آنها را شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر، این سئوال مطرح است که چرا ایران به سومین قطب مصرف لوازم آرایش تبدیل شده است و آیا عدم اعتماد به نفس دلیل این اتفاق است و می خواهیم با آرایش های گوناگون از آنچه که هستیم خود را بهتر نشان دهیم، یا زمینه روانی دارد؟

در میان استان های ایران شهر کرمانشاه از پر مصرف ترین شهرها در زمینه مصرف لوازم آرابش بوده و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی به فراوانی در هر کجای آن دیده می شود.

بدتر از میزان بالای مصرف دستفروشانی هستند که در خیابان های کرمانشاه بساط خود را پهن کرده و در گوشه و کنار خیابان مشغول فروش لوازم آرایشی هستند که در میان خریداران، از دختر بچه های ۱۰ ساله گرفته تا مسن ترها دیده می شوند.

اینکه در ساخت لوازم آرایشی استانداردها رعایت شود بسیار مهم است که اگر رعایت نشود می تواند آسیب های فراوانی به پوست و سلامتی افراد وارد سازد.

در هر صورت باید آگاه سازی برای استفاده صحیح از مواد آرایشی در دستور کار مسئولان و متولیان فرهنگ کشور قرار گرفته و این امر اول در خانواده، بعد در مدارس و مراکز آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

از لوازم آرایشی که برچسب استاندارد دارند استفاده کنید

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی آرایشی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه کشور ما از پرمصرفترین کشورها در استفاده از مواد آرایشی هست، آمار استفاده از لوازم آرایشی در کشور ما از اروپا نیز بیشتر است.

دکتر پیمان پاکزاد افزود: البته علل این اتفاق به متولیان این امر و بخش فرهنگی جامعه نیز برمی گردد و جامعه ما استفاده از مواد آرایش را پذیرفته و این مواد به مقادیر زیادی وارد می شوند.

وی در خصوص چگونگی واردات لوازم آرایشی گفت: لوازم آرایشی به دو صورت وارد و عرضه می شوند، یک اینکه به صورت قانونی مراحلی واردات را طی می کنند و تاییدیه از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان می گیرند همچنین کنترل های سختی بر تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اعمال می شود و کارخانه های ساخت لوازم آرایشی به شدت تحت بازرسی هستند و استاندارد های آنها برای ساخت باید با استاندارد های جهانی یکسان باشد.

وی افزود: همچنین انواع تست ها بر مواد اولیه اعمال می شود چنانچه همه موارد بهداشتی رعایت شده باشد به بازار عرضه می شود.

پاکزاد ادامه داد: روش دیگر واردات غیر قانونی است و بسیاری از مواد آرایشی به صورت غیر قانونی از مرزهای غربی کشور وارد می شوند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی آرایشی استان کرمانشاه افزود: این مواد بدون در نظر گرفتن شرایط بهداشتی و استاندارد ها ساخته می شوند که استفاده از این مواد می تواند به سلامتی افراد بسیار آسیب وارد کند.

وی گفت: لوازم آرایشی بدون مجوز از مواد مضر و فلزات بسیار سنگین نظیر سرب ساخته شده، و باعث آسیب شدید به پوست می شود.

پاکزاد در رابطه با اینکه چطور مواد آرایشی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم گفت: فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی ملزم هستند که برچسب شبنم بر روی محصولات خود درج کنند، چون نظارت به صورت کاملا سخت گیرانه بر روی فروشگاه ها و داروخانه های سطح استان انجام می شود.

مواد آرایشی تقلبی قدرت باروری را  کم می کند

وی ادامه داد: مواد آرایشی اصل، دارای برچسب ردگیری هستند و با خراش این برچسب یک شماره بر روی آن نمایان می شود که ارسال این شماره از طریق پیامک به شماره ای که باز هم بر روی محصول درج شده است می توانند اصل بودن یا نبودن محصول را ثابت کند و متولی این امر سازمان غذا و دارو است.

پاکزاد ادامه داد: در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا آنجا که ممکن است از واردات و فروش کالای قاچاق از هر طریقی جلوگیری کنیم.

وی گفت: خود مردم نیز باید همت کرده و از خرید مواد آرایشی تقلبی و فاقد برچسب های استاندارد جلوگیری کنند، چون استفاده از مواد آرایشی تقلبی بسیار به سلامتی افراد آسیب زده و از نظر پزشکی ثابت شده که قدرت باروری را هم نیز کم می کند.

وی در پایان افزود: هر فردی که در زمینه ی واردات مواد آرایشی بخواهد کاری انجام دهد، اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی حاضر به حمایت همه جانبه از این افراد است، تا با انجام این کار هم به اقتصاد استان کرمانشاه و کشور خود کمک کنیم هم اینکه قاچاق مواد آرایشی را به حداقل برسانیم.

صحیح آرایش کردن را نیاموخته ایم

روانشناس بالینی در رابطه با علل روانشناسی استفاده از مواد آرایشی گفت: انسان ها همیشه و در هر کجا حتی در زمان های بسیار قدیم دوست داشته اند زیبا باشند و نگاه همه را به خود جلب کنند و مورد تحسین قرار بگیرند مثلا مصریان در گذشته های بسیار دور بسیار از لوازم آرایشی استفاده می کردند.

نصرالله منتظری درادامه افزود : کشور ما سومین کشور در استفاده از لوازم آرایشی است و البته لازم به ذکر است که سن استفاده از لوازم آرایشی بسیار پایین آمده و دختران نوجوان تقریبا از سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی شروع به آرایش کردن می کنند، اما در گذشته فرهنگ آرایش کردن به این صورت نبود و دختران در سنین پایین و تا قبل از ازدواج مجاز به آرایش کردن نبودند.

وی افزود: اما امروزه این فرهنگ جا افتاده که دختران از زمان ورود به دبیرستان می توانند آرایش کنند و آرایش کردن تبدیل به یک عرف شده که سرچشمه این امر را تغییرات در ارزش ها به وجود آورده است.

وی در رابطه با اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از لوازم آرایشی چگونه باید بالا رود گفت: از طریق رسانه ها اعم از تلویزیون رادیو و … حتی مادرانی که جلوی فرزندان خود آرایش می کنند کودک نیز به مواد آرایشی علاقه مند می شود و این خود مادر است که کودکش را به این سمت ترقیب کرده است.

منتظری افزود: در همه جای دنیا زنان آرایش می کنند، اما نه به شکلی غلیظ و نه در هر کجا و هر سن. در کشورهای اروپایی زنان در سنین بالا و تقریبا پیری شروع به آرایش صورت خود می کنند، مگر اینکه بازیگر یا مدل تبلیغاتی باشند، چون فردی که جوان باشد خود زیبا است و احتیاجی به آرایش ندارد، البته این امر بر خلاف کشور ما است چون جوانان ما بیشتر آرایش می کنند و سن آنها که بالا می رود دیگر آرایش نمی کنند.

وی از دیگر دلایل روی آوردن به آرایش گفت: وقتی فردی زیبا باشد، زیبایی به او اعتماد به نفس می دهد، بعضی افراد که نقصی را در چهره خود می بینند یا خود را زیبا نمی پندارند بر ای بالا بردن اعتماد به نفس خود و ابراز وجودی زیبا، اقدام به انواع آرایش بر چهره خود می کنند.

روانشناس بالینی ادامه داد: این احساس روانی و اینکه چهره من باید بهتر از اینها باشد در سنین بلوغ و نوجوانی افراد رخ می دهد و آنها را به سمت آرایش کردن هدایت می کند.

وی گفت: زنان و دختران ما باید صحیح آرایش کردن را بیاموزند.

منتظری در پایان افزود: البته هیچ کس منکر آرایش کردن نیست همانطور که همه می دانند خدا زیباست و زیبایی ها را دوست دارد، زنان ما نیز دوست دارند از آنچه که هستند زیباتر نشان داده شوند، اما باید فرهنگ استفاده از مواد آرایشی بالا رود و در انجام آرایش افراطی صورت نگیرد.

منبع: تاپ ناز topnaz.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 44
  • تعداد اعضا : 1175
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 762
  • بازدید امروز : 1,859
  • باردید دیروز : 19,574
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,859
  • بازدید ماه : 199,404
  • بازدید سال : 1,503,849
  • بازدید کلی : 7,703,151